lördag 26 september 2009

I feel international


International day! Idag gäller det att försöka prata så många språk som möjligt. Än så länge har jag hunnit med persiska (obviously), svenska och engelska. Nu gäller det bara att prata franska, spanska och tyska med någon (fler språk än så kan jag inte - och jag ska inte försöka lära mig ett nytt språk idag thank you). Franska kan jag checka av med Fantastic Five, spanska också. Men tyska...? Kanske borde ringa min kusin i Tyskland och bjuda på ett gott skratt genom att FÖRSÖKA formulera några meningar.

Det var så svårt att välja bild, men till slut blev det en bild som jag tog när hela familjen var på Mallorca under sommaren. Vi hyrde en bil och körde en hel dag. Port D'Andratx - platsen där bilden togs - var en av mina favoriter. Borde lägga upp lite fler bilder sen, men tills dess får ni njuta av den här!

Det är dagar som Internationella Språkdagen som får mig att verkligen uppskatta att jag kan prata persiska, vanligtvis tänker jag inte på det...

Men ikväll blir det kebab! Nam nam nam.

Khodafez!
Foto: Arad Hosseini

1 kommentar:

  1. Tha KEBABADANZZSS!!! lolzroflomgbbqawesome

    SvaraRadera