onsdag 16 september 2009

Det absolut sämsta med allt det här


Nu känner jag att det är dags att klaga lite på min förkylning som vägrar ge sig. Alvedon, kåvepenin, ibumetin, tavegyl, någon annan tablett hit och en annan tablett dit omringar mig ständigt och slängs in i min mage ungefär var 5:e timme. Men de här grejerna är inte att leka med, speciellt tavegyl (den minsta tabletten av dem alla, ironiskt nog inte större en än ett sudd på en stiftpenna) har riktiga nasty effekter inuti sig. Den påminner lite om den där lilla pistolen i Men in Black som Will Smith använder. Ni vet... den som får honom att flyga 10 meter bakåt rakt in i en bil. Som tur är får tavegylen inte mig att flyga 10 meter bakom, även om det hade varit SJUKT awesome. Nej nej nej nej... istället blir man riktigt trött av den. Seriöst. Man kan somna hur lätt som helst och det hela beror på att den "saktar ner" kroppen så att man inte ska... ehm... snora ner så himla mycket! Allt har ett pris, så det gäller att ta den vid en bra tid, typ innan man ska lägga sig?

Allt det andra är helt ok. Inga bieffekter eller så och om ni ännu inte förstått det så är jag inte den slags person (eller ska jag säga vi är inte den sortens familj?) som undviker att ta tabletter så länge det går när vi blir sjuka. Det är faktiskt tvärtom... nog om det.

Så hur har TV-shop förgyllt min dag? Jo, jag säger bara en sak.... let's zumba! Den lame-igaste (nu bidrar vi med nya ord till Svenska språket) reklamen någonsin. Gå ner i vikt genom att köpa några CD-skivor som ska lära dig dansa. Jo men visst, det är väl ungefär lika effektivt som om jag skulle gå och köpa en video som lär mig hur jag kan öppna kylskåpet så jag kan gå ner i vikt.

Men juste, det jag ville komma fram till (tack till rubriken som påminde mig, tycker inte om när folk säger att man ska skriva rubriken sist...) är att det jag hatar mest med att vara förkyld är att man... någon gissning? Inte fattar hur saker och ting smakar! När jag sitter och äter... typ kyckling, så kan jag lika gärna sitta och äta fisk (som jag för övrigt inte gillar) för det spelar ju ingen roll vad jag äter eftersom jag inte uppfattar någon smak. Blä.

Och för att göra allt mycket läskigare (och illustrera hur arg jag är på min förkylning) tänkte jag lägga upp en gammal bild tagen för typ två år sen, gissa vad vi firade, tyvärr så blir det inte riktigt fullt så läskigt när man märker att min panna inte blev "odödlig". Men jag kanske har fel..?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar