söndag 28 juni 2009

Salam, man esmam Arad hast

Okej okej okej.... nu börjar det spåra ur lite. Iran, jo, vad kan man säga? Allt börjar bli mer och mer komplicerat. Eftersom situationen ser ut som den gör, så vill jag faktiskt skriva lite. Generalisering är väldigt lätt, och leder oftast till missförstånd. Jag, såsom många andra Iranier, står inte bakom orden som sägs från Irans regering. Seriöst, ibland vill man bara slå skallen i något hårt när man kollar på TV och får reda på de senaste nyheterna, de senaste talen och vad som har sagts.

Just nu står jag inte på någon sida, utan jag är neutral. Ärligt talat så känns det smartast just nu. Glöm det, att säga att jag inte står på någons sida är en lögn, för det gör jag. Jag står på freds sida. Det får låta hur det vill, men det är den sidan jag står på. Just nu känns det bara som kaos. Smutskastning här och där en vill kontrollera den enda och den andra vill kontrollera den andra och sen kommer en tredje som vill kontrollera allt men sen vill folket kontrollera det och vi som är i ett annat land känner så och allt blir bara så svårt att första när det är så mycket som händer och ärligt talat tror jag inte att någon förstår, förstår ni?

3 kommentarer:

  1. Half-persian-beznez-woman!28 juni 2009 21:57

    I have one word and one word only to comment on that....AMEN!!!!

    SvaraRadera
  2. Vi borde ha ett bråkland där alla som vill bråka kan bo.

    SvaraRadera
  3. Faktiskt, så kan de bråka tills de inte orkar mer

    SvaraRadera