fredag 12 juni 2009

Round up - Year 2



Slutat tvåan och blir senior nästa år. Tänkte att det kan vara kul att skriva ner det mesta som har hänt under andra året på VRG. Det är mycket som har hänt, så det kommer nog bli ett långt inlägg (ska försöka hålla det kort!)

Here we go!!!

- Grekland var första händelsen. Helen B, Lovisa R och jag ville ha mer sommarlov och bestämde oss för att åka till Grekland och skippa första veckan av skolan! Kul, eller hur? Klart det var! Knappast att man glömmer de härliga tågresorna, med vagnar som var trippelbokade och man hade ingen aning om vilken station man precis åkte förbi. Men det funkade och vi lyckades ta oss fram och tillbaka i ett stycke. Nästan.

- En promenad med de äldre Peers slutade med att vi gick vilse i skogen och var tvungna att ringa Sue och Christina och be dem att hämta upp oss. Vi lärde känna varandra på ett väldigt, väldigt, intressant sätt.

- Gick med i styrelsen.

- Jobbade med att övertyga en extremt beskyddande mamma att låta mig åka till Kenya. Hon föreslog att följa med som läkare.

- Fick en extremt lustig idé att baka 5 chokladkakor och ta med till skolan dagarna innan höstlovet. Slutade med att jag, tillsammans med min longboard, åkte till statoil två gånger för att köpa med ingredienser. Jag räknade lite fel, ok?

- Tillsammans med skolan åka till Frankrike, Rennes i mer än 10 dagar. Vi åkte bil från Paris till Rennes, 5 timmars mys. Fantastisk resa som slutade med att jag, precis efter vi hade lämnat tillbaka lånebilen, kommer ihåg att jag har glömt kameran och blir tvungen att på Franska förklara vad som har hänt. Jag har inte läst Franska sen 9:an, det jag lyckades få ut var: J'ai oublié mon camera dans le auto." Jag var fucking stolt.

- Dodgeball matchen slutade ?-? till ???

- Upplevde Fysik A och Psykologi A:s underbara värld. Anders: "Om vi plockar lite från trädet."

- Kom på ett nytt ord tillsammans med Anders. Feig = fag + fail.

- Fyllde 17 och insåg snabbt att det inte var något speciellt med det.

- Njöt av julfirandet i HB.

- Kom på ännu ett ord tillsammans med Anders. Bitchbög.

- Överraskade världens bästa människa på julafton genom att vänta utanför hennes dörr tills hon kom hem.

- Hade kemiprojekt med Alice och Jakob. Tillsammans skapade vi skolans bästa blogg där vi varje dag presenterade en ny pokémon. Läsarna bestämde vem på skolan som liknade just den pokémonen.

- Snubblade ett antal gånger pga is. Cmon, vem gjorde INTE det?!

- Upplevde många härliga snöbollskrig.

- Lärde mig lösa rubiks kub. Århundradets mest oväntade raggningsreplik.

- Fick namnet "paparazzi".

- Höll en presentation om Iran på Internationella Dagen. Persisk mat åt folket!

- Slöade igenom ett jullov.

- Fortsatte jobba hårt med att övertyga mamma om att få åka till Kenya. Svårare än ni tror...

- Åkte till Kenya med mer än 20 andra individer från skolan. Kom tillbaka till Sverige som en stor elefantflock som var tvungen att hålla ihop för att överleva. Fick uppleva Post-Kenya-Depression (PKD). Vänta, vem har sagt att den är borta?

- Morfar gick bort.

- Mamma var jätteglad över att jag åkte.

- Trodde att det var år 1378 i Iran när det i själva verket var år 1388. Vadå? Det är lätt hänt...

- Slog 10.000 bilder rekordet i iphoto.

- Startade en blogg. Adressen gick från "raddeponken" till "thearadman".

- Var en organisatör på en session i Stockholm. Sov omänskligt lite på 14 dagar men lyckades ändå hitta rätt väg till skolan och skriva rätt prov. Fick däremot inte rätt svar på provet.

- Fick reda på att NS10 gick till Helen och mig. Vi började jobba på vårt 100 poängs projekt i förtid och ingen fattade vad vi höll på med. Hur många förstår vad vi gör nu?

- Blev desperat och oljade longboarden med motorolja. Inte bra...

- Släktingar besökte oss från Iran, första gången de var i Sverige "varför sjunger alla när de pratar här?"

- Fick se Reddest Bluest spela LIVE och privat. Har nu låten "special" inspelad, beat that!

- Gillar fortfarande inte fisk.

- Lärde ut en dance-move till mina närmaste tjejkompisar, Cathrine, Anna och Nicole. De använde den i en gayklubb i Paris och efter det blev de hyllade. Smickrad.

- Åkte flak!

- Lyckades få sommarjobb (JAAAARÅÅÅÅ) utan lön (FUCK).

- Fler och fler vänner fyllde 18 och skaffade körkort. Dedicated driver, schello?

- Reddest Bluest spelade på avslutningen, sweet!

- Lyckades få ihop människor och tillsammans skapa ÅRETS grymmaste hoppbild!

- Jag överlevde tvåan, oh yeah!

Ungefär så har mitt år varit. Har säkert glömt något, tur att man kan komma tillbaka och skriva till saker, vilket jag säkert kommer göra.

Sommarlov nu. Underbart.
Foto: Arad Hosseini

10 kommentarer:

  1. Å titta det är Paula och Ebba. Ni är så fina - kärlek!

    SvaraRadera
  2. jättebra blog verkligen ;)

    SvaraRadera
  3. Linus Martinell12 juni 2009 22:17

    Brädan :)!, Vad hände med mig o viktor :P bortglömda ;)?

    SvaraRadera
  4. vilken tråkig attityd linus
    ingen vinning på det inte

    SvaraRadera
  5. haha underbart! vilket år! :D

    SvaraRadera
  6. för inte nämna rektor Bo langar varmkorven och rushen till bussen ;)

    SvaraRadera
  7. det är sant, det var nästan legen -wait for it- dary! tack för alla kommentarer, ni är underbara!

    SvaraRadera
  8. Linus Martinell14 juni 2009 17:55

    Tråkig atityd? jag ska inte säga nått nu som jag kommer ångra sen Cath.

    Hej brädan :) fotboll i helgen??!

    SvaraRadera
  9. Åhh, vilket trevligt och händelserikt år du haft, Mr. Happyface! Ta vara på din ungdom. Du lever i den lyckligaste av alla åldrar. Lev väl!

    SvaraRadera