måndag 18 maj 2009

Vad håller folk på med?

London Science Course:
Intervjuad: Cathrine Bengtsson

Arbetstid: "Efter 3 dagar har jag jobbat 3 timmar. Intro 20 min, tisdag hade jag ingenting. Arbetar 6 timmar den här veckan. "
Bästa med kursen: "Kara och Roger är så tighta."
Vad gör ni: "Blandar olika saker och gör en tavla. Sen kommer vi jobba med gifter. Toxicology."
Vad tänker du på just nu: "Viktor Holm."



Programmering:
Intervjuad: Thomas Li

Arbetstid: 9-15 varje dag.
Bästa med kursen: "Det är ju fritt arbete. Eller väldigt fria tyglar, tycker jag. Iofs vi följer en guide, men du får jobba i din egna takt."
Vad gör ni: "Vi lär oss använda ett program som heter c# sharp som är ett programmeringsspråk, eller är det ett programmeringsspråk? *Paus* Det är ett språk iallafall."
Vad tänker du på just nu: "Varför inte det här programmet funkar. *Skrattar* Eller varför det här programmet inte vill som jag vill"



Sceniskt musikprojekt
Intervjuad: Daniel Antonsson

Arbetstid: "Ehm... ja...på vanliga... eller vår arbetstid var iallafall... jag är inte säker... 13:20 - 16:00 en gång i veckan. "
Bästa med kursen: "Man får spela musik. *Skrattar* Var det ett dåligt svar?"
Vad gör ni: "Vi repar."
Vad tänker du på just nu: "Vad jag tänker på just nu? Vadå? Om vad? Just nu? Precis vad som helst? Såna här frågor brukar alltid vara så svåra... *Paus* Vadå behöver det vara relevant till kursen? Nej?! Jaja...ehm...jag tänker på att jag inte orkar skriva lyrics till en låt som vi ska spela. Det gör mig frustrerad."



Medicin
Intervjuad: Anders Berglund

Arbetstid: "Vadå arbetstid? 2 timmar per dag."
Bästa med kursen: "När björn föreläser *ryser*."
Vad gör ni: "Lite av varje... kroppen tror jag."
Vad tänker du på just nu: "Jag tänker på vad jag ska skriva i mitt sms."



Skulptur
Intervjuad: Anna Jäfvert

Arbetstid: "9-16."
Bästa med kursen: "Att sitta hela dagarna å bara... slappna av. Få fokusera liksom."
Vad gör du: "En näsa och sten amuletter och abstrakt gipsskulptur."
Vad tänker du på just nu: "Tänker på att jämna ut de här j*vla näsborrarna."



GIS (Geografiska Informationssystem)
Intervjuad: Henrik Svedestig

Arbetstid: "Jävligt flexibelt. 2 - 4 timmar per dag."
Bästa med kursen: "Oj *tänker djupt* kanske att... få planera och se landskap i datorn."
Vad gör ni: "Övningar för att lära programmet. Men sen kommer jag få göra ett eget samhälle."
Vad tänker du på just nu: "Eeeh... på GIS."
Foto: Arad Hosseini

9 kommentarer:

  1. Bilden som är ovanför rubriken Sceniskt musikprojekt är en bild på Ensemble A i höstas snarare än en bild på oss i sceniskt. Men du fick ju åtminstone med Oscar, Philip och lite av min arm :P
    //Farling

    SvaraRadera
  2. haha sant, men jag har ingen bild på er... vi kan fixa det :)

    SvaraRadera
  3. hahaha, skönt inlägg!
    bra bild på anders

    SvaraRadera
  4. skönt sagt av cathrine "viktor holm"

    ahaha
    you're playing with him cath

    SvaraRadera
  5. haha, ja fett skönt sagt

    SvaraRadera
  6. vilket bra inlägg! Du är ju grym på att blogga! /Lovisa (har inget konto... hmm, verkar inte gå annars...)

    SvaraRadera
  7. Axel är HET!

    SvaraRadera
  8. Arad! Jag anar en förbättring, jag är med på bild!! Men jag har fortfarande inte sett mitt namn i tryck!!!! (mycket dåligt)

    SvaraRadera