söndag 31 maj 2009

"Kastade någon popcorn på mig?!"





Cath före extreme

Cath efter extreme

Its slush-time!

Daniel letar efter sin mobil


"Tu hijo!"

POOLEN ÄR NU ÖPPEN!

Igår var Dan ze man, Cath, Abstract A och jag på grönan! Det hände ganska mycket... Daniel fick mig att testa subways för första gången, vilket var ganska nice, men det kunde ha varit ännu mer gah om inte nästan all mat hade tagit slut pga alla hungriga maraton-löpare som ville ha samma macka som vi!

Det var extreeeeeemt bra väder, så vi var inte förvånade när hälften av Stockholm hade samma idé som vi hade... när vi väl kom dit ställde vi oss i kön till Insane. Det är så klart att den jäkla grejen inte ska funka precis på samma dag som vi är där, och efter att vi hade slösat 20 min av våra liv i en kö som till slut inte rörde på sig bestämde vi oss för att gå och testa på annat!

Vi lyckades övertyga Cath om att åka extreme: "I am an extreme virgin" lyckades hon få ut precis innan vi sköt iväg i luften!

Efter det var det radiobilarna som gällde, där hade jag störst självförtroende. Vi körde ju runt i taxi-bilar, kom igen det kan inte bli mer blatte! Det visade sig ju stämma när jag i början inte lyckades vrida ratten rätt utan blev ett enkelt mål för alla andra småbarn och vuxna som tyckte det var kul att ge mig en liten knuff... när jag väl kom igång blev Daniel, Cathrine och Anna mina "main targets"

Cath blev inte bara av med sin "extreme virginity" utan hon övervann också sin största rädsla, alltså slänggungorna.

Med bara 30 min kvar tills Gröna Lund stängde bestämde vi oss för att åka flygande mattan. Det var en strålande idé tills Daniels mobil, som låg i hans stora ficka, plötsligt flög iväg och landade på ett random ställe. Vi lyckades hindra attraktionen från att fortsätta åka. "Det här bli kul att förklara för föräldrarna" sa jag.

En blatte, typ 40 år, kom fram och frågade "har det hänt något esom gör så att attraktionen har estoppat?"

Dessutom, tjejen som jobbade där försökte förklara var vi fick leta "assssså, jag kör attraktionen en gång. Jag har pratat med min chef, så kollar jag om den ligger under den eller inte. Den är ju platt, så den kan inte ha blivit ännu mer platt. Om den inte ligger där så kan ni kolla här, eller området här, eller där, eller här, också där borta går bra, fast där är kvasten så där får ni inte gå, ingen får gå där."

Efter att vi hade letat ett bra tag bland buskar, och jag hade köpt en slush med Blue Ice smak, kom vi på idé att skapa en ny grupp på facebook "Jag tappade bort min mobil på flygande mattan, nu behöver jag DITT nummer!"

Vi avslutade kvällen med ett traditionellt midnattsmål på Max, hawt don't ya think?

Kvällens frågor: Vid elva stänger Gröna Lund, varför så tidigt? Och varför verkar folk ha så svårt med att stiga av bussen, ge plats för dem som ska av, och sen gå på?
Foto: Arad Hosseini

3 kommentarer:

  1. Jag drömde faktiskt att jag hittade Daniels mobil, den låg i en allé bredvid en annan mobil, som egentligen var en tändare :o

    SvaraRadera
  2. ah yeah, blue ice 4-evah!

    SvaraRadera
  3. Arad och hans blogg verkar ha ett ansenligt inflytande på dig Linda :P
    Sen så e det ju iof rätt random vad man drömmer om.

    SvaraRadera