söndag 24 maj 2009

Biokväll

Bio, bio, bio!

Igår stod det mellan Wolvering och Knowing. Vilken skulle ni välja? Jag och Daniel kunde inte bestämma oss, så vi åkte tog chansen och åkte in och köpte biljetter på plats.

När vi väntade på tåget kommenterade Daniel mina kläder och sa: "Du ser mer blatte ut i den där."

Kort efter det ringde Henrik, och vi fick honom att springa 800 meter (!) på 3 min (!!) tåget går, skynda skynda! Daniel kom på idéen att vi skulle stanna kvar och inte ta tåget, utan istället vinka till Henrik som då skulle sitta i vagnen och se oss stå utanför!

Daniel när han hittade en "liten pinne" på marken: "tror du att den är positiv?"
Men som de snälla personerna vi är så gjorde vi inte det. 5 min senare kom tåget till vår station och Henrik hade hunnit med.

Senare, när vi äntligen hade tagit oss in till stan, hade vi en konversation som handlade om en "borttappad" skolåda. Henrik tar upp den och vill ivrigt öppna den, som om han hade hittat en skatt.

"Tror du seriöst någon skulle lämna några skor där" - Arad
"Man vet aldrig, tänk om det skulle vara några assnygga skor där." Henrik
Han vänder på lådan och märker att det är damskor.
"Ja, för damskor skulle passa dig sååå bra." - Arad
"Jag brukar alltid gå med såna på tisdagskvällar." - Henrik

Svårt att förklara situationen, men ni kanske lyckades få ett smakprov på hur det var...

Ni vet crazy-cat-woman i The Simpsons? Vi såg den Svenska versionen utanför SF. Hon stod och skrek samtidigt som hon pekade på den gigantiska Terminator affischen. Ja, vi vet alla att den kommer den 3 juni och att det är grymt, men sen så vet vi att det inte var det hon cursade åt med mörk röst. 5 min senare, efter vi hade köpt biljetterna, var hon borta. Vem hade tagit henne?

På väg hem från filmen diskuterar grabbarna filmen.
"Nu blev det så att han blev lite bögig, men det hade varit coolt om han hade varit superbög." - Henrik
"Homo-tendenserna dyker upp ganska regelbundet hos dig Henrik." - Daniel

Dagens fundering: Hur uttalar man ägande form hos namn som slutar på s-ljud?
Dagens internfråga: Varför är lampan trasig?

1 kommentar:

  1. jag googlade på dagens fundering. fick ett svar men bestämde mig för att inte posta svaret eftersom det gjorde mig uttråkad och sömnig efter halva meningen.

    go natt

    SvaraRadera